Wednesday, 31 December 2008

Kenapa Palestin?

Sebanyak 303 org (dianggarkan) syahid dan hampir 1000 org tenat di Palestin. Ma sya Allah. Di'ratah'nya daging-daging umat islam di sana menjelang Awal Muharram. Syaitan Israel masih lagi belum menunjukkan tanda-tanda gencatan senjata walaupun semalam ada rundingan dgn Ketua hamas dan bersetuju utk melakukan gencatan senjata..Mmg xboleh pakai janji Yahudi ni.

Siapa Yahudi?
Bani Israel, Habrew dan Yahudi. Perkatan-perkataan di atas amatlah sinonim, tapi amat berbeza sekali maksudnya. Bani Israel ialah satu rumpun bangsa yang sememangnya pernah wujud dalam sejarah manusia. Manakala Habrew adalah satu jenis bahasa yg dituturkan puak nomad Semitic yang tinggal di Timur Mediterranean sebelum tahun 1300 sebelum Masihi. Dan si Yahudi ini adalah serpihan-serpihan kumuniti kecil yg masih mengamalkan ajaran dan peradaban Bani Israel dan Habrew. Orang yahudi ini sebenarnya terdiri drpd campuran-campuran bangsa dan sesungguhnya mereka bukanlah drpd sekumpulan bangsa yg tulen. Mereka sebenarnya adalah puak yg berjaya mengekalkan identiti masing-masing selama 190 tahun. Iaitu bermulanya tarikh kejatuhan Rome sehinggalah tertubuhnya kerajaan Israel pada 1948. Fahaman Judaisme yg menyebabkan mereka berpegang teguh dan masih mengamalkan ajaran mereka sehingga hari ini..

Kenapa Palestin?

Penaklukan Palestin Oleh Rejim Haram Yahudi
Sebab utama penaklukan negara Palestin sebenarnya berpunca dari perancangan yang teliti oleh Persatuan Freemason Antarabangsa. Freemason melihat usaha begini penting bagi mengelakkan pupusnya spesis Yahudi dari persada dunia.
Dari segi agama..Hurm, sebenarnya mereka berpegang dgn ajaran di dlm kitab yg menyatakan Nabi daud AS yg dulu merupakan seorang raja pernah menakluk satu Bukit yg dinamakan Zion (Samuel II 5:7-9), dan di situ mereka percaya yg tuhan mereka menetap di sana. Zionisme ialah gerakan orang-orang Yahudi yang bersifat ideologis untuk menetap di Palestina, yakni di bukit Zion dan sekitarnya. Walaupun Nabi Musa AS tidak sampai pernah menginjakkan kaki beliau di sana, namun orang-orang Yahudi menganggap Nabi Musa AS adalah pemimpin pertama kaum Zionis.

Nah! utk menguasai Palestin bukannya senang. Si yahudi-yahudi ini have to start from the scratch! bermula drpd falsafah zionisme itu sendiri. Bagaimana? dan dgn cara apa? Maka Yahudi-yahudi ini membangkitkan semangat fanatisme. Yang mana melaung-laungkan keagamaan utk mencapai kekerasan demi mendapatkan Palestin. Yang mana mereka percaya bumi yg tertegaknya Al-Aqsa itu merupakan tanah rahmat utk dibinakan kuil suci mereka! Utk menunggu kelahiran nabi mereka pada hari yg istimewa(aku lupa nama hari tersebut)

Pada kita, Tanah Palestin ini amat istimewa dan namanya sentiasa disebut di dalam Al-Quran. Ini bermakna Allah dh menjanjikan Palestin ini akan terpelihara sehingga ke hari Kiamat! Di sinilah terletaknya Masjidil Aqsa. Masjid Al-Aqsa merupakan arah qiblat umat islam yg pertama dan merupakan rumah suci yang ke-3 bagi umat Islam.

Hadith: Tidak beriya-iya seseorang itu mengembara jauh, melainkan ke tiga-tiga masjid iaitu masjidil haram, masjidku ini (masjid Nabawi) dan masjidil Aqsa

Masjid Al-Aqsa


Pembinaan sedang dilakukan oleh Yahudi keparat berdekatan dgn The Dome of The Rock

Allah memuliakan lagi seorang muslim yg dtg bersolat di Masjid Al-Aqsa dgn 500 pahala seumpama bersolat di tempat lain, manakala 100 000 pahala utk barangsiapa bersolat di masjidil haram dan 1000 pahala bagi siapa yg bersolat di Masjid An-Nabawi.

Tanah Palestin yg bermulanya ditakluk dan diperintah oleh Umar Al-Khattab dgn rancangan-rancangan strategiknya. Bermula dgn peristiwa isra' mikraj yg di'mukjizatkan' kpd Rasulullah yg tercinta. Waktu itu, Palestin masih di bawah pemerintahan Eropah-Rome, Parsi. Selepas itu peristiwa Perang Mu'tah yg mana rasulullah cuba merampas kembali Palestin dan berdepan dgn tentera Rome dalam nisbah mujahid islam ketika itu kepada tentera Rome sebanyak 8000:200 000. Dipesan kepada Abdullah bin Ruwaha sehingga ke Khalid Al-Walid utk memimpin tentera-tentera Islam seandainya panglima teratas syahid. Keputusan seri.

Usaha baginda tidak terhenti setakat itu. Perang Tabuk menjadi saksi. Umat Islam ketika itu dianugerahi Allah dgn kemenangan ke atas tentera Rome. Rasulullah semakin hampir dgn Palestin, tetapi Allah lebih sayangkan kekasihNya. Baginda wafat pada tahun 632 masihi. Sedangkan di luar rumah baginda, sepasukan tentera bersiap sedia utk berangkat ke Palestin utk mengalahkan tentera rome sekali lagi. Pada waktu itu Usamah bin zaid berusia 17 thn dilantik menjadi Panglima tertinggi!

Pada ketika Umar Al-Khattab menjadi Khalifah, diluaskan empayar2 islam. Dihantarnya Saad ibnu Waqas ke Iraq, Amr bin 'As ke mesir (Pembukaan mesir). Namun strategi Umar tetap dijalankan. Amr bin 'As dan Saad bin Waqas diperintahkan menolong Khalid Al-Walid utk mengalahkan Rome bagik menakluki Palestin. Setelah Palestin ditakluki, Umar Al-Khattab dipanggil utk membuka bumi suci Palestin. Perjalanan mengambil masa lebih kurang sebulan perjalanan. Khalifah Umar ditemani dgn seorang budak dan menaiki tunggangan. Di sini terpancar sifat adil Umar, di mana sahabat nabi ini bergilir-gilir duduk di atas tunggangan bila mana salah seorang mereka mula membaca surah Yassin sehingga selesai. Sampainya di jabal Mutakabbir iaitu sebuah bukit tempat utk bertakbir, Bethrik (Panglima rome yg bakal menyerahkan kunci Jurusalem kpd Umar) dan para pembesar umat islam telah siap menunggu. Kuasa Allah! apabila sampai di sana, dan juga pada masa yg sama giliran budak yg menemani Khalifah Umar mula menaiki tunggangan. Umar berjalan. Semua terperanjat. Bethrik si panglima Rome tidak percaya masakan seorang panglima perang yg terangung seperti Khalifah Umar Al-Khattab dan sekaligus seorang pemimpin yang zuhud ini mampu mengarahkan tentera-tenteranya dari jauh utk menakluki Palestin dan sekali gus berjaya merampasnya. Ini tidak mungkin! lalu Khalifah Umar Al-Khattab menjawab..."Kita dahulu sebelum Islam adalah masyarakat yg hina dan lemah. Dan kini Allah agungkan kita dengan Islam. Kalau kita cuba cari keagungan dengan cara yang lain drpd cara yang Allah agungkan kita pada hari ini, Allah akan menghina kita balik! " Bethrik dan panglima-panglima islam yg lain tunduk . Bethrik kemudiannya menangis, lalu Umar Al-Khattab memegangnya sambil berkata "Bertenang, hari ini mungkin hari aku, dan mungkin nanti akan tiba hari engkau bila masanya.."..Bethrik menjawab " Aku menangis bukan kerana itu, aku menangis kerana aku yakin kerajaan engkau akan berkekalan berpanjangan dan tak mungkin sehingga 1000 tahun nanti akan aku miliki Palestin seandainya kerajaan yg adil sebegini memerintah tanah suci ini".

Sebenarnya masih banyak lagi kisah-kisah bagaimana mujahid-mujahid Islam sentiasa berusaha menakluki Palestin. Sebut sahaja nama Salahudddin Al-Ayubi. Beliau seorang panglima perang yg hebat. Bermula dgn hadis Rasulullah " Kalau kamu membuka Mesir, Jadikan penduduk-penduduknya sebagai tentera, dan tentera mesir adalah sehebat-hebat tentera di muka bumi ini"..Lantas Salahuddin mengatur strategi dgn memasukkan tentera-tentera Mesir sebagai angkatan perang yang bersiap sedia menakluk Palestin. Memang, aku bersetuju. Aku pernah ke Mesir suatu ketika dahulu, pada tahun 2006. Sememangnya penduduk mesir merupakan komuniti yg aggresif dan tahan lasak. Mereka bukan sekadar arab yg typical, tapi mereka semua bersikap keras. Akhirnya Salahuddin Al-Ayyubi berjaya di Hittin iaitu salah sebuah perkampungan di Palestin dan sekaligus berjaya mankluki Palestin semula.

Rentetan sejarah moden. Palestin seterusnya diperintah oleh Khalifah Sultan Abdul Hamid di Turkey iaitu Khalifah terakhir bagi umat Islam yg berasal drpd empayar uthmaniyah. Beliau ditawarkan sebanyak 5 juta Lera oleh si yahudi keparat utk men'declare' negara Yahudi di Palestin. Khalifah berkata " Palestin ini bukan milikku, ianya milik setiap umat islam". Detik-detik kehancuran khalifah Islam bermula dgn tertubuhnya Parti Kesatuan dan kemodenan yang mana parti ini bertujuan utk menjatuhkan sistem Khalifah umat islam yang ada. Parti ini dipimpin oleh si yahudi terbesar iaitu Kamal At-Tartuk. Sebanyak 400 juta lera dibayar, demi menarik org ramai utk menjatuhkan Khalifah Sultan Abdul Hamid, dan akhirnya pada tahun 1924 sistem Khalifah yg di wariskan oleh Rasulullah kpd kita melalui sahabat-sahabat jatuh!Ranap!..tanpa disedari oleh kita....

Takdir Allah SWT membenarkan mereka berjaya menakluk Palestin dengan restu gerakan Kristian sedunia dan bantuan mereka. Perkara ini berlaku dalam keadaan orang-umat Islam terutamanya masyarakat Arab sedang lalai. Persoalannya, sampai bilakah mereka akan berjaya mendominasi negara yang kecil itu. Mereka perlu waspada kepada masyarakat Arab yang berjumlah lebih 100 juta orang itu yang sentiasa mengingati sejarah buruk antara mereka dan Yahudi sepanjang zaman. Masa jua yang akan menentukan segala-galanya.

Penutup

Janji Allah SWT akan sampai bagi memastikan Islam akan tinggi semula dan musuh-musuh Islam terutamanya Yahudi akan kembali ke era kesusahan dan penindasan seperti keadaan asal mereka.

Kita meyakini usaha mereka mengumpulkan bangsa mereka di tengah-tengah negara umat Islam itu akan berakhir dengan penghapusan mereka secara terus dari muka bumi Allah SWT ini. Ini bersesuaian dengan maksud sebuah hadith sahih riwayat Al-Bukhari dan Muslim:

"Tidak akan berlaku kiamat sehinggalah orang-umat Islam berperang dengan orang-orang Yahudi (di sebuah tempat). Orang-umat Islam akan membunuh mereka beramai-ramai sehinggakan apabila mereka bersembunyi di sebalik batu dan pokok, tiba-tiba pokok-pokok dan batu-batu itu bersuara menjerit memanggil umat Islam agar membunuh orang-orang Yahudi itu, kecuali pokok 'Gharqad', kerana ia adalah pokok Yahudi".

Janji Nabi pastinya benar. Peristiwa ini akan berlaku bagi menamatkan siri pengkhianatan Yahudi terhadap Islam dan manusia secara keseluruhannya.

13 comments:

Mouad said...

Salem akhi,

I did not understand what is written, but it is clear that in relation to what is happening in Palestine...
May God help our Palestinian brothers and sisters to overcome these difficult times and help us to change ourselves to better serve our community and fulfill the will of God to accomplish justice on earth.

I wish you, bitterly, joyful years 1430/2009.

Fi amani Allah

JatBee said...

Salam Akhi..

Jazakallahhu khairan kasira for the wish..

Ya, i pray to Allah so that He grant us a strength to overcome everything that happened to our ummah today..

UnaChenta said...

Salam,

Terima kasih mempublish entry ini.

Yahudi mmg keparat, tetapi ada individu yahudi sendiri membantu org palestin di sjung gaza.sekurang2nya ada makhluk yahudi yang sedar bangsanya sendiri mmg Kejam sekejam bangsa.

Dgr2 Persatuan Freemason absa juga ada di Malaysia?

rosesNtheboyz said...

Salaam Jat

Insyaallah your dream will come tru..

Nice blog.. I will follow u..

Take care and keep posting..

Do visit me and follow me if you like to mine...

www.cabai-kering.blogspot.com

you will definitely understand my language... ahhaha

till then... take care!

JatBee said...

rosesNtheboys: Salam. Diharapkan begitu jugak lah. Trima kasih banyak laa sebab sudi nak baca dan follow blog yang xseberapa ni..Selamat tahun baru dan have a blast year 2009 :D

JatBee said...

UnaChenta: Pasal gerakan Freemason, sy yakin ada jugak di malaysia..kalau tak macam mana malaysia boleh tersenarai among top 20 terrorist country..huhu

Benrauf said...

Salam.

Freemason memang ada kat Malaysia. Itu pertubuhan berdaftar. Aku selalu lalu kat bangunan dia kat Ipoh. Kat Petaling pun ada jugak. Aku pernah baca kat magz kalau tak silap ada lebih 30 cawangan diorang kat Malaysia.

Benrauf said...

Lagi satu. Seperti juga kita tak suka orang menyamakan kita (umat Islam) semua sebagai terroris, kita pun tak sepatutnya menganggap semua Yahudi itu jahat atau Setiap Yahudi adalah Zionist. The zionists from beginning had abandon the voice o early Rabbi and Torah authorities.

FIDtotheAH said...

salam..

terima kasih untuk entry ini...

MariaFaizal said...

Jatbee ,
I have this question keeps roaming in my mind - what's happening in Palestine now is in accordance of Janji Nabi about(re-quote your phrase) Kiamat where Muslims will be in 'biggest' war to fight Yahudis (incl the trees except for one particular tree)?

I know & I believe Kiamat or End of The Day will eventually arrive. As in Hadiths, Mayan Study, and Jews & Christian Book of Revealation - every angle of this study has described Dajjal 's arrival & the Yahudis need the Masjidil Al-Aqsa to ensure their Jesus to descent the earth based on their prophecy.

in hadiths, it is said that there would be 3 years of draught before dajjal came, first year 1/3 dry spell. 2nd year would be 2/3 of draught. 3rd year is going to be whole year. draught or dry spell might be translated as recession. 2009 - 2010 first year. 2010-2011 second year. 2011-2012 third year. 2008 had showed to us that the world economy is not stable until a few years to recover. mayan calendar said that 2012 is the year of 'great changes in human civilisation'which I see as Dajjal's arrival on earth .

Share your thoughts with me/us please...on your prediction?

JatBee said...

MariaFaizal: Salam. Wallahua'alam. Allah knows. But to be truth, the current situation of Palestine referring to the hadith, is very suits.

Im very agree w the hadith..

Regarding to Mayan calendar that stated 2012, human will facing the big evolution, i think it is slightly incorrect. To me, before that stated year, human already had their a big changes of civilisation and a 'symbolic' dajjal been thought to appear in 2012 is already exist since very long time ago(freemason, new world order), but then the real dajjal that has been said in hadith to be appeared in this world, is wallahua'alam ...

The human already had their peak of civilisation. Where we can see evolve thru the 'Civilization' of thinking, 'civilization' of decision and many more. An example we can see throughout this world. How human is very sick to decide, to choose bad or right, confuse between the crime and oppression..

MariaFaizal said...

JatBee,
Thanks for sharing again. Have a pleasant day ahead.

Anonymous said...

Terima kasih atas informasi menarik