Thursday 4 December 2008

bagaikan menang lotteri

argh.Release. Tadi lepas kelas gynae, mcm biasa sembang-sembang ngn Livan (cikgu gynae aku yg cool). Then, sambil-sambil rehat dia pon ckp "ive got 2 good news for all of u, 1st is i can let u go home early..2nd is all of u may not come to class for tomorrow..its a holiday for u"...waaaaaaa, mcm satu rahmat Allah yg tak terungkap dan bagaikan menang lottery bernilai 18 juta pound plak..hahah..pergh, seriously mmg ni yg aku harapkan, tp dari 1st cycle lg mmg aku xbajet pon akan dpt cuti utk cycle ni memandangkan proffesor Davidof ni mmg strict sket..tp utk kali ni yg pelik dia bg cuti utk satu whole group..syukur2

So, utk besoknya, aku xyah bgn awal, mandi awal, bersiap-siap awal, menggalas bag yg agak berat, berjalan di dlm kesejukan yg anginnya sepoi-sepoi bahasa, naik metro(train)..jalan lagi dlm 15 minit ke hospital aku :D...aku kira-kira amik 1jam suku gak la nk g kelas gynae aku...

Sebab asbab..
Antara sebab musibabnya yg aku dpt cuti ni, sbb HOD gynaecology slalu buat round kat group aku, lpas tu 'bajet' tanya soalan yg basic2..hurm, aku pon xtau tujuan dia tanya soalan tu, dia nak check basic knowledges ka atau mmg dia rasa tu tahap kemampuan kami..huhu, so basically mmg boleyh jwb la kan..then, prof. rasa syok kot sbb HOD puas hati..

Lagi satu sebab. maybe sbb group aku ni full attendance kot, so this is could b one the reason..So, mcm study kat tempat lain jugak, attendance tu penting, even dtg lambat pon make sure that ur body still present for the class even ur mind was still on the bed!..even, nk tdoq dlm kelas pon boleh je, janji dtg kelas..

Hurm, share sikit lah..just before we got the good news, i saw an operation about removing the dermoid cyst. Ok dermoid cyst ni adalah satu menatang teratoma. Teratoma pulak adalah keadaan di mana dalam satu organ, contohnya dlm ovari terdapat tisu-tisu asing..contohnya rambut,tisu2 lemak dan jugak gigi..agak menarik case ni, sbb ni 1st time aku tgk teratoma, slalunya dlm video ja..So, bila surgeon cut patient's ovary, mmg betul lah ada rambut...hurm, agak menggelikan, tp aku layan saja...

Tu lah alkisah utk entri kali ni..nk tdo awl, qada' tdo aku..sbb besok cuti..tapi aku x akan lupa bgn utk sembahyang subuh di awal pagi :D

3 comments:

laki cikgu kimia said...

subuh menten oke!

JatBee said...

yaa subuh sy menten..yeehhhaaaa...kamu pon subuh menten ok!!...hehe

Nurul Nadiah said...

seronoknyaaaaaaaa cuti!

=)