Monday, 3 November 2008

Insan-insan terhebat

Mlm td, 2.11.2008..aku ada program discussion di M2, endocrine clinical case..pukul 12 tgh hari sampai pukul 5 ptg..lepas2 tu lepak dgn bebudak m2 yg lama dah aku xziarah, abun,al,zarip,cik din, anep, ada jugak syuk, firdaus dan nazlin..lpas tu kami ke simbad mcm biasa sbb tgh lapar..yg bestnya syuk belanja aku sbbnya dia ckp sempena besday aku..weee :D, so mmg best la kan mkn free!hehe thanx syuk..agak2 dlm pukol 7 mlm (12tgh mlm-waktu malaysia, 3.11.2008), kami pon berangkat balik ke hostel..dlm bas..hp aku berbunyi "Darling, there is one new msg.."

Hadiah bermakna..

SMS: Ayah
Salam, maaf sejak kebelakangan ni ayah jarang msg utk adik, tetapi hari ni ayah tetap ingat pada adik, ayah menghargai adik dan bersyukur adik menjadi anak yg taat, anak yg baik, anak yg menjadi kebanggaan keluarga..jadi utk kali ke-23 kalinya ayah mak berdoa moga adik menjadi insan terbaik di muka bumi ini dan moga segala doa adik diperkenankan Allah. Happy birthday yg ke-23..

SMS: Ayah
Setiap tahun ayah mak tak mampu hadiahkan adik dgn barangan mahal2 di hari ulang tahun yg keramat ini tp apa pon kami tak pernah putus hadiahkan adik dgn doa dan nasihat sepanjang waktu.Salam sayang dan rindu buat adik, jaga diri baik2..

SMS: Bg met
Selamat hari lahir adik abg.semoga cita2 dan harapan b akan kesampaian.Hanya tinggal 7 bulan lg nak struggle 4 success bro. abg syg adik abg..

Aku terpandang ke luar tingkap..hujan renyai2 bagai memahami perasaan aku ketika itu..Ya Allah!! sungguh ya Allah, syahdu perasaan aku ini xdpt diungkap lagi..ya memamg aku kerap kali mendapat msg2 begini ketika hari lahir aku..walaupun ringkas, tetapi isi dan nilainya tidak ternilai...

B dan mak


Ayah..bukanlah hadiah wang ringgit yg B nak..cukuplah dgn didikan ayah, nasihat sepanjang masa dan kasih sayang ayah buat B..B xmau wang ringgit ayah..B bangga dgn ayah..b bersyukur pada Allah kerana kurniakan ayah sebagai insan yg terhebat dlm hidup B...

Mak..terima kasih kerana melahirkan B..membesarkan B..kasih sayang mak, nasihat2 mak..utk B..hanya Allah yg mampu balas..Sungguh ya Allah!!!Jikalau aku mati hidup semula sekalipun, aku xmampu menjelas kan kesemua hutang-hutangku kepada mak
ayah...b sayang mak!!!






my priceless ..




Along, bg met dan kak yu...terima kasih atas segala-galanya..marah along, bg met dan kak yu jugak lah yg membentuk b hari ini..yg berjaya membuatkan B terbang ke sini mengejar cita-cita..menyambung cita-cita keluarga...terima kasih segalanya..hampa lah semua insan yg terhebat b pernah miliki..ya Allah!!..sesungguhnya mereka2 inilah hadiah buatku yg tidak terhingga dari-MU ya Allah..

ya Allah..aku bersyukur kpd-MU ya Allah, dikurniakan insan-insan yg terhebat..khas utk ku daripada-MU ya Allah..Kau ampunilah dosa-dosa mereka, Kau hidupkan lah mereka dgn kasih sayang MU, barakah-MU....Ameen ya rabbal 'alamin !

4 comments:

Sarah Mohd Shukor said...

aizat, happy birthday again =) hang ni cengeng la. tak sangka hang teghiak mlm td. 7 months more to go. happy struggling.

jatbee said...

hahah, sedeyh woooo..las tbesday ngn kengkawan kt sini..hahaha, anyway thanx sarah for the wish :D

CritiCalThinKer said...

adu panjang plak entri ni.. dah dah nak tpon mak aku plak.. ko la la ni kasi syahdu malam2 cani..

btw, happy birthday!

jatbee said...

critical thinker: hahahah..syahdu2, xpe lyn sekali skale..jgn slalu sgt..huuhuh