Monday 24 November 2008

hari ini selepas jatuh

Malam tadi team aku kalah buat sekali lagi di UMNO games. Semua down. Memang target satu team utk champion. Tapi takat quater ja boleh p..xpa2 nxt time cuba lagi..

Pagi ni aku bangun seperti biasa, pukul 9 pagi. Hari ni cuti. Cycle gyaneacology aku start hari Rabu. 2 days off bagi aku. Dah bangun still down. Terasa impak kekalahan lagi. Tak apa, aku buat xtau.

Macam biasa, aku terus siapkan kerja edit-mengedit gambar model yg aku shoot hari sabtu kelmarin. Iman nak secepat yg boleh. nak tolong member2 kan, aku buat sehabis baik. Trimas jugak utk Iman sebab bagi peluang utk aku shoot model batik dia. At least dpt experiences walaupon kerja ni FOC!

Salah satu hasil editan


Edit-mengedit sampai aku bosan. Aku siapkan lunch aku. Bubur nasi yg bajet sedap sahaja. Mungkin sebab aku sakit-sakit badan agaknya. Lalu terasa nak makan bubur. 2 kali dalam hidup aku di Moscow aku masak bubur nasi. Tahniah buat aku. Auyun ngn Faiz pon puji. Xpa, sedap ka xsedap aku sorang ja makan.

Selesai sudah lunch yg xseberapa, aku continue kerja editan. Sambil-sambil tu aku terfikir, xstudy aku hari ni nampaknya. Aku ikut priority, amanah tetap akan ditepati. Kerja-kerja edit terus disambung lagi.

Dalam masa yg sama, aku terima email drpd seorang sahabat aku di Germany, saudara Sulaiman Wilms:

" AS-Salaamu 'alaikum,
dear Aziat.

Thank you very much for your co-operation in the Media work fisabilillah! I send you best greetings from Hajj Asadullah and from Yahya.

By end of this week start with the final phase of our final production. We will let you know afterwards what images and how many we have used.

Best greetings. Wa Salaam

Sulaiman Wilms"

Tersenyum aku sorang-sorang. Syukur aku kerana menjadi duta Muslim di Russia. Sahabat aku Sulaiman ni adalah Chief Editor majalah Globalia magazine yg hari tu mintak tolong aku shoot photos bertemakan "Muslim in Russia". Alhamdulillah, dpt jugak aku buat kerja-kerja fisabilillah dgn harapan dpt memberitahu dunia yang Russia ada masjid, ada muslim yg berkopiah, ada imam besar, ada alim ulama' dan ada kedai-kedai menjual kitab-kitab agama!...Alhamdulillah

Sahabat aku: Yahya dan Dr. Ust Asadullah


Imam masjid besar dan salah seorang pembantunya


Kedai yg menyediakan segala kelengkapan utk seseorang Muslim


Senyum mak cik!


Keadaan di dalam masjid


Jemaah hampir penuh! Allahuakbar!


Saudara-saudara seakidahku di Moscow


Masjid di Novokusneskaya, Moscow


Mssjid terbesar di Moscow, the blue Mosque..dlm renovation


Selepas tu, posto buzz kot ym. Dia mintak tolong dia ke rinak (pasar) beli ayam, sbb nak bukak order shaurma(kebab) utk malam ni. Pergh, mmg busy la aku malam ni..Tambahan dia ckp order banyak. haih, aku siap beli, potong lepas tu marinate. Selepas tu terus siapkan order-order shaurma yg berkenaan..13 order kesemuanya..Alhamdulillah siap..

Sekarang, pukol 11 mlm, aku diberi kesempatan rahmah olehNya utk menyelak helaian buku gynae aku :D...dan terus aku baca xjemu-jemu..

3 comments:

Anonymous said...

no wonder dlm flickr ada gmbr kt pintu pagar kecik masjid. setiap selasa n khamis ada doktor2 solat kt sna. diorg kerja di islamic hosp di line hijau tua tu. grab the chance klu awk nak jumpa any of them. asar time. btw, bestnya dpt kenal dgn yg dr germany tu n dpt plak buat task yg dlm ruang lingkup minat n fi sabilillah. tahniah aizat.

Feeza Yusoff said...

d mana lg msjid msjid d moscow?

cuma tau 2 saja.

Nurul Nadiah said...

jangan malas2 membaca ya doc. nanti cikgu takmo pi perlis! heheh =p

i'm proud of u. atas usaha-usahanya =)

** lama udah ndak burak sama doc kan?! =)