Saturday 15 December 2007

Aku juga nak bermonolog :)

Terfikir aku sendiri, betapa susahnya nak berlaku jujur, sehebat mana jujur yg disuratkan namun sejarah lampau juga yang ditafsir dan terhasil..lantas kepercayaan bukan lagi miliknya.

Bagaikan seorang bapa yg percayakan anaknya, memberikan segala kemudahan yg ada, semuanya. Tetapi disebabkan hanya satu kesalahan kecil yg barangkali si anak tidak sedar,belum matang.. mampu membuatkan si bapa hilang percaya serta-merta..si anak tidak mampu berbuat apa-apa, cuma kepada Ar-Rahman lah dia mampu berdoa, si pemilik hati-hati insan.."Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dgn jalan yg sabar dan mengerjakan solat dan sesungguhnya solat itu amatlah berat kecuali kepada org-org yg khusyuk" (Al-Baqarah: 45)

Cetusan ini drpd aku yg barangkali baru terjaga dan tersedar.Banyak lg jalan yg bakal dilalui sebagai seorang hamba, anak, doktor, pemimpin..diharapkan aku cepat belajar drpd semua ini .Tetapi apa yg aku dpt? ..."Sesungguhnya Allah telah membeli drpd org-org mukmin, diri, harta mereka dgn memberikan syurga utk mereka.." (At-Taubah:111)..Nah, Inilah janji-janjiNya

No comments: