Thursday 27 January 2011

10 cabaran pada 2011

Salam.

Seperti makhluk Allah yang lain yang tak sunyi drpd dosa dan kegagalan hidup, aku aizat sabri akan melakArkan keazaman dan cita- cita baru utk alaf 2011 ini.

1. Menjadi hamba Allah yang unggul dan taat, sebagai rasulullah teladannya dan sultan muhammad al-fateh idolanya beserta al-quran dan as-sunnah sumber aspirasi aku.

2. Menjadi anak soleh utk mendoakan kebahagiaan ibu dan ayahnya bahagia di dunia dan di akhirat. Meringankan beban keluarga selagi kudrat 4 tulang ini terdaya. Menjadi Kebanggaan mak dan ayah adalah semestinya.

3. Menjadi contoh dan teladan kepada masyarakat sekeliling. Tak kiralah bermula drpd jiran, orang-orang taman, kariah surau, pak cik kedai makan tempAt aku selalu lepak, kawan-kawan sekitar aku, rakan sekerja, pesakit,nurses danjuga PPK...

4. Mengoptimumkan penggunaan masa yg ada dgn membanyakkan proses pencernaan ilmu dan hafazan. Fardhu ain,al-quran dan medical.

5. Menjadikan blog ini medan dakwah aku dgn lebih aktif serta ringan mulut bertanyakan perihal kebajikan islam kpd pesakit aku.

6. Berkhidmat sukarelawan di luar kawasan bandar kalau boleh nak pergi ke Palestin mengikut MERCY

7. Menjadi ahli perubatan kepada Jemaah haji Malaysia.

8. Memulakan ' road to MRCS' atau menduduki peperiksaan utk seorang surgeon. Tempoh persediaan satu setengah tahun. By mid 2012 kena sit dah. ( menyahut nasihat bos aku-dr cheah sin dee yg baru dpt master programMe-congrats n u really deserve it bos!)

9. Mempersiapkan diri dgn ilmu utk mengakhiri zaman bujang (erm, i cant believe i can say this (-.-) )

10. Mengotakan semua janji di atas utk Allah dan ummah...

1 comment:

nihayati said...

Allahumma Bariklahu fi ma a'taitahu.. YA Allah.. berkatilah atas apa yang dihajatinya... Amiinnn...